Main (Ukr)

ВПРОВАДЖЕННЯ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Оскільки світові доводиться долати одну кризу за іншою, соціальна відповідальність, заснована на прозорості та підзвітності, стає основною цінністю в організаціях, які дивляться на глобальну кризу та приймають рішення, що змінюють життя, з позитивними результатами для тих, хто цього потребує. Ерік Дьюрі зустрівся із Надією Ратке, засновницею та генеральним директором Міжнародної організації соціальної справедливості (IOSJ).

Надія Ратке — енергійна 34-річна бізнес-лідерка, засновниця і генеральна директорка VI Group та генеральна директорка Міжнародної організації соціальної справедливості (IOSJ). Проживаючи між Німеччиною, Дубаєм, Женевою та Україною, Надя успішно керує низкою проектів та підтримує ряд ініціатив, організованих найвпливовішими організаціями, включаючи ВООЗ та ЮНІСЕФ. Крім того, вона реформує систему правосуддя в Україні, підтримує культурні проекти в Чилі, глобальний театральний захід, співпрацює з проектом Першої леді України та представляє артистів з України на Dubai Art Expo.

Зосереджена на захисті докторської дисертації з філософії та політики, Надія хоче займатись захистом прав людей, а вже зараз працює над цим в рамках Міжнародної організації соціальної справедливості. Ми дізнаємося більше про її поточну роботу, яка покликана зробити світ кращим.


ЯК ВИ ГОТУЄТЕСЯ ДО ГЛОБАЛЬНИХ ЗМІН ТА КРИЗ У СВІТІ?

Я завжди кажу, що будь-який бізнес — це, в першу чергу, історія не про гроші, а про можливість суспільних змін. Більш того, в ідеалі бізнес має бути корисним і локально — тут і зараз, і глобально — в довгостроковій перспективі. 

Сьогодні, наприклад, економічна та продовольча криза стали великим викликом для всього світу. Тому зараз як ніколи ми, власники бізнесу, повинні об'єднатися, скласти план дій та спрямувати свою допомогу тим, хто найбільше цього потребує. 

Так, зараз багато країн світу близькі до вірогідності зіштовхунить з аграрною кризою. Але в деяких держав все ж є резерви, потужності та фінанси, аби справитись із ситуацією з найменшими втратами. Тоді як країни Африки та Близького Сходу, які особисто для мене є найбільшою причиною для занепокоєння, будуть страждати від нестачі продуктового забезпечення в катастрофічних масштабах. Я вважаю, що ми не можемо допустити, аби в тих регіонах, де рівень життя на жаль і так є не найкращим, як із економічних так і соціальних питань, постраждав ще більше.

ЯК, НА ВАШУ ДУМКУ, ЗМІНИТЬСЯ СВІТ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У МАЙБУТНЬОМУ, І КИМ ВИ БАЧИТЕ СЕБЕ В ЦИХ ЗМІНАХ?

Я дуже сподіваюся на позитивні зміни. Під позитивними змінами я маю на увазі те, що все більше компаній будуть шукати шляхи для того, аби стати соціально-відповідальним бізнесом, або “безбар’єрним” — мені більше до душі саме це визначення. Моя мета — зробити все можливе, щоб безбар’єрність стала частиною бізнес-стратегії кожної компанії задля врахування інтересів і потреб всіх людей.

Справа в тому, що бізнес завжди є рушієм позитивних змін. Варто лише зрозуміти, які саме важелі та потужності є у ваших руках і не боятись діяти, аби спрямувати їх в потрібне русло. В результаті ви можете мати навіть більший вплив на соціальний благоустрій, ніж будь-яка інша благодійна установа чи фонд. Роль бізнесу важлива у впровадженні нових цінностей і стандартів на всіх рівнях. Отримуючи нові послуги, сервіси, можливості працевлаштування та відповідні стандарти роботи, люди швидше відчувають зміни у суспільстві загалом. І саме тому важливо об’єднуватися навколо потрібних змін. 

ЧОМУ ВИ ПОЧАЛИ ЗАЙМАТИСЬ СОЦІАЛЬНОЮ РОБОТОЮ?

У кожної людини є напрямок чи діяльність, яка її визначає як особистість. Для мене це — робота у соціальному секторі. Навіть створюючи бізнеси та керуючи ними, для мене завжди на першому місці буде стояти моя соціальна відповідальність, а лише потім власне бізнес — його успіх, дохід, перспектива. 

Сама тому концепція безбар’єрності має стати складовою корпоративної етики бізнесу. Адже ми не можемо вплинути на наш вік, змінити расу чи ґендер. Проте ми народжуємося і живемо з різним станом здоров'я, буває, що воно різко змінюється і, як наслідок, змінюються наші спроможности та потреби. Але наші права на роботу, освіту, участь у житті суспільства, творчість та спілкування повинні залишатись незмінними та бути абсолютно рівними для всіх, незалежно від віку, стану здоров'я, індивідуальних особливостей, тощо. 

Тому створення безбар'єрного корпоративного простору у всіх значеннях слова є тим досвідом соціальної роботи, який надихає та мотивує мене на зміни! 



ЯКІ СТРАТЕГІЇ ВИ ВИКОРИСТОВУЄТЕ ДЛЯ ПОДОЛАННЯ КРИЗ?

Будь-який антикризовий сценарій — це обов'язково командна робота. Тому для мене як для лідера, засновника та керуючого партнера різних проектів завжди було важливим оточувати себе такими людьми, з якими можна було б відкрито обговорити всі хвилюючі питання і разом знайти шляхи вирішення проблем. Мій метод ефективної роботи команди — окрім робочого часу, більше спілкуватись у неформальному режимі. Неформальне спілкування допомагає заповнити прогалини та дефіцит у спілкуванні, краще зрозуміти один одного, знайти нові ідеї та просто перезавантажитись. 

ЯКИЙ НАЙВАЖЛИВІШИЙ АСПЕКТ УПРАВЛІННЯ ВАШОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ?

Найважливішим аспектом будь-якої справи (і моя — не виключення) є, безперечно, репутація! Вважаю, що це репутація — це найцінніший капітал. Причому йдеться як про репутацію нашого фонду, так і про особисто мою! 

З цієї точки зору, до речі, знову ж таки, допомагає соціально-відповідально складова в бізнесі. Цей напрямок у роботі — хороший інструмент, що сприяє побудові та збереженню позитивного та правильного іміджу. 

Як це зробити? Я часто наводжу приклад мас-маркету, який усім зрозумілий. Ми всі розуміємо, що компанії з виготовлення та продажу товарів мас-маркету — це компанії-гіганти, які використовують роботу працівників з країн Азії та Близького Сходу. Але було б добре, якби вони, скажімо, побудували школи та сприяли освіті дітей в тих регіонах, де вони наймають на важку роботу — будьмо чесними — їхніх батьків.

І таких прикладів можна навести безліч! Пражду кажучи, ми як клієнти чи споживачі, завжди навіть підсвідомо обираємо, товари та послуги тих компаній, які відомі своїм позитивним іміджем. 

ЧОГО ВИ СПОДІВАЄТЕСЬ ДОСЯГТИ ПРОТЯГОМ НАСТУПНОГО РОКУ ДЛЯ IOSJ?

Мені здається, що зараз просто не можливо робити прогнози на цілий рік! Але, звісно, ми повинні рухатись вперед та будувати плани, прораховуючи всі можливі ризики та виклики. 

Як я вже казала, для нашого фонду задачею номер один цього року є розвиток соціальної відповідальності бізнесу! Особливо це стосується великого бізнесу. Вірю, що ми всі можемо зробити більше, ніж поки що собі уявляємо. 



РОЗКАЖІТЬ ПРО ПРОЕКТ, ЯКИЙ НАДИХНУВ ВАС НА РОЗВИТОК КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

Це знову ж таки, проєкт безбар’єрності! Я та моя команда були одними з перших, хто долучився до проєкту, ініційованого першою леді України — пані Оленою Зеленською. Ми із радістю підтримали її починання стосовно безбар’єрності, які перш за все мали на меті бажання здолати про перепони, які заважають українцям реалізовувати свій потенціал. Ми активно займалися розробкою та написанням нового законопроекту для працевлаштування людей з інвалідністю. 

Я дуже вірю, що нам вдасться донести до суспільства, що безбар’єрність — це поняття, яке стосується не лише людей з обмеженими можливостями, а кожного з нас. Воно є набагато ширшим, і включає, наприклад, бар'єр у володінні цифровими навичками, бар'єр недостатку досвіду при працевлаштуванні, наявність маленьких дітей також робить батьків маломобільною групою населення та примушує долати різноманітні бар'єри. 




Інтрев'ю